Search Engine


powered by FreeFind

Jumat, 21 September 2007

Inkonsistensi Quran Sebagai Kalam Allah (1)

Inkonsistensi Quran (1)

By Rebecca & Abdel Maseeh Ibn Youhana

Pertentangan 11.

[8:33] Dan Allah sekali-kali tidak akan mengazab mereka, sedang kamu berada di antara mereka. Dan tidaklah (pula) Allah akan mengazab mereka, sedang mereka meminta ampun.

AYAT PENGGANTI

[34] Kenapa Allah tidak mengazab mereka padahal mereka menghalangi orang untuk (mendatangi) Masjidilharam dan mereka bukanlah orang-orang yang berhak menguasainya? Orang-orang yang berhak menguasai (nya), hanyalah orang-orang yang bertakwa, tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui.

[35] Sembahyang mereka di sekitar Baitullah itu, lain tidak hanyalah siulan dan tepukan tangan. Maka rasakanlah azab disebabkan kekafiranmu itu.

Pertentangan 12.

[8:38] Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: "Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), niscaya Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku (kepada mereka) sunah (Allah terhadap) orang-orang dahulu".

AYAT PENGGANTI

[9:80] Kamu memohonkan ampun bagi mereka atau tidak kamu mohonkan ampun bagi mereka (adalah sama saja). Kendati pun kamu memohonkan ampun bagi mereka tujuh puluh kali, namun Allah sekali-kali tidak akan memberi ampun kepada mereka. Yang demikian itu adalah karena mereka kafir kepada Allah dan Rasul-Nya. Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang fasik.

Pertentangan 13.

[8:65] Hai Nabi, kobarkanlah semangat para mukmin itu untuk berperang. Jika ada dua puluh orang yang sabar di antara kamu, niscaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang (yang sabar) di antaramu, mereka dapat mengalahkan seribu daripada orang-orang kafir, disebabkan orang-orang kafir itu kaum yang tidak mengerti.

AYAT PENGGANTI

[8:66] Sekarang Allah telah meringankan kepadamu dan Dia telah mengetahui bahwa padamu ada kelemahan. Maka jika ada di antaramu seratus orang yang sabar, niscaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang; dan jika di antaramu ada seribu orang (yang sabar), niscaya mereka dapat mengalahkan dua ribu orang dengan seizin Allah. Dan Allah beserta orang-orang yang sabar.

Pertentangan 14.

[9:39] Jika kamu tidak berangkat untuk berperang, niscaya Allah menyiksa kamu dengan siksa yang pedih dan digantinya (kamu) dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat memberi kemudaratan kepada-Nya sedikit pun. Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.

AYAT PENGGANTI

[9:122] Tidak sepatutnya bagi orang-orang yang mukmin itu pergi semuanya (ke medan perang). Mengapa tidak pergi dari tiap-tiap golongan di antara mereka beberapa orang untuk memperdalam pengetahuan mereka tentang agama dan untuk memberi peringatan kepada kaumnya apabila mereka telah kembali kepadanya, supaya mereka itu dapat menjaga dirinya.

Pertentangan 15.

[9:45] Sesungguhnya yang akan meminta izin kepadamu, hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan hari kemudian, dan hati mereka ragu-ragu, karena itu mereka selalu bimbang dalam keragu-raguannya.

AYAT PENGGANTI

[24:62] Sesungguhnya yang sebenar-benar orang mukmin ialah orang-orang yang beriman kepada Allah dan Rasul-Nya dan apabila mereka berada bersama-sama Rasulullah dalam sesuatu urusan yang memerlukan pertemuan, mereka tidak meninggalkan (Rasulullah) sebelum meminta izin kepadanya. Sesungguhnya orang-orang yang meminta izin kepadamu (Muhammad) mereka itulah orang-orang yang beriman kepada Allah dan rasul-Nya, maka apabila mereka meminta izin kepadamu karena sesuatu keperluan, berilah izin kepada siapa yang kamu kehendaki di antara mereka, dan mohonkanlah ampunan untuk mereka kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

4 komentar:

izhar mengatakan...

WOI BUDAK BARU BELAJAR...SESUNGGUHNYA ENGKAU TIDAK TAHU APA YANG ENGKAU TULISKAN ITU...AKU MINTA ENGKAU BERTAUBAT DAN KEMBALI KE AGAMA ISLAM YANG SUCI INI..HANYA AGAM INILAH SAHAJA YANG DITERIMA ALLAH PADA HARI AKHIRAT KELAK....KEMBALILAH....AKU NAK TULIS PANJANG PUN TAKUT ENGKAU YANG TIDAK FAHAM HAKIKAT YANG SEBENARNYA....

Melayu Murtad Berjaya mengatakan...

Agama yang diterima oleh Allah hanya Islam, kenapa ayat quran mengatakan 2 hal yg konntradiksi???

Bacala Quran ko tu, saya tiada tau, apakah yang awak cakap tu memang ada dalel khusus, atau berhujah fitnah serong kat aku???

Demi DIA yang memegang jiwaku dan Demi DIA yang memegang jiwa para penulis blog itu, mereka tiadakan masuk Islam, walaupun kau bawa kami ketempat perajaman sekalipun

Insha ALLAH saya nak postingkan hal yang lebih HOT dari ini

wallahu'alam bishwab

izhar mengatakan...

AKU NAK TANYA SATU KAT KO, ADAKAH KO TERJADI DENGAN SENDIRINYA TANPA PENCIPTA? DAN JIKA KO MENAFIKANNYA SAH LAH YANG KO X KAJI QURAN ITU SEPENUHNYA SEBELUM KO MENULIS DI BLOG YANG KOTOR INI

izhar mengatakan...

SENANG CERITA, LAYAN ORANG GILA, AKU PON BOLEH JADI GILA...LEPAS NI KO NAK CKP APER PON KO CKP LA...TGU AJER AZAB ALLAH KALU TAK DI DUNIA, KO TERIMA LA DI AKHIRAT...